onsdag 27 januari 2010

EN-ALLDELES-VANLIG-ONSDAG


90 min kvar till stängning. Det har varit en lugn dag. Sedan det blev mina egna pengar så gillar jag inte sådana dagar. REAn fortsätter med 50% och förhoppningsvis ska allt vara slutsålt till efter helgen. I morgon bitti har jag bjudit in Raring designbyrå på ett frukostmöte i butiken. Vi ska diskutera ett eventuellt samarbete gällande skapande av grymt säljande annonser. För ett par dagar sedan var jag och Lina på bio och såg snabba cash. Det var ingen feel good film direkt. Det blev så tydligt hur lätt hänt det är att man kan hamna i en ond cirkel. Carolina Gynning och hennes kille valde också att kolla på filmen ute på Lidingö. Jag har sett henne tidigare hos min frisör och förundras alltid över hur snygg hon är. Nog om det och tillbaka till onda cirklar. I dag fick jag ett myndigt e-mail ifrån en man på skatteverket med ämne "ÅTERKOM". Han hade provat ringa mig några gånger men inte fått tag på mig (han hade ju kunnat lämna ett mobilsvar så hade jag ringt upp tidigare). När jag ringer upp så går numret till skatteverket och kronofogden. PANIK! Vad har jag nu glömt eller gjort fel? När vi väl får tag på varandra så visar det sig att han är en trevlig kille som bara var förbryllad över varför jag har ansökt om momsregistrering och arbetsgivartillstånd en gång extra när jag redan har tillstånden. Vi kom fram till att det i alla fall är bra att ansöka en gång för mycket än för lite. :) Eftersom att jag blev så uppstressad av e-mailet så bestämde jag mig för att betala bort alla fakturor fastän det inte riktigt är dags ännu.

/J

1 kommentar:

  1. Hej Joanna,
    Tack för en mycket bra blogg!
    Du har en gåva att hämta hos mig på min nya blogg Qoola Qvinnor.
    http://qoolaqvinnor.blogspot.com/2010/01/qoola-qvinnor-kreativ-blogger-award.html

    Kramar Sivan

    SvaraRadera