tisdag 30 mars 2010

BILPROBLEM

Jag såg verkligen fram emot att sluta vid 17 idag. Skulle fixa lite hemma, ta en promenad medan det fortfarande var ljust, lägga en ansiktsmask etc. Mitt öde ville annat. Fick punktering på vägen hem och när reservdäcket väl var på plats så började det skymma ute. :( Hade det inte varit för vägassistans så hade jag förmodligen fortfarande hållit på själv med däckbytet. Bara en sådan sak som att reservdäcket satt fast under bilen?! Bra med försäkringar och VOLVO jeep (fanns till och med en speciell påse får det trasiga däcket att läggas i). I morgon ska bilen in på invändig samt utvändig biltvätt så det passar bra att dom även byter till sommardäck. Med reservdäcket får jag nämligen max köra i 80 km/h. Nu ska jag ta ett födelsedagsfika för min pappa som skulle ha fyllt 57 år idag. Varje år den 30 mars ska jag fira hans födelsedag genom att bla fika mazariner (han gillade det).

/Joanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar