Arbetsdagar upp till 11 timmar dvs. start, landning, start, landning, start, landning, start, landning, start, landning, start och landning. Arbetsdagar på 8 timmar utan rast och varm mat. Vända flygplanen på 20 minuter och under den tiden ska alla passagerare hinna gå av, man ska städa, man ska göra sina checker, det ska catras och så ska alla nya passagerare på samt att flygplanet ska vara uppe i luften igen. Att hinna gå på flygplanstoaletten är inte en självklarhet under en lång arbetsdag. Det är bullrigt, det skakar och strålningen sägs vara farlig. Varför byter man då inte yrke till ett med mera "normala" arbetsförhållanden? Jo, det blir lite som en drog. Man gillar när ingen dag är den andra lik och man har fantastiska kollegor och passagerare som gör det hela värt det. Pronto!
Jag är en riktig "sucker" för allt som har med mode och skönhet att göra. Utbildad civilekonom med ett driv om att bli min egen. Har många bra idéer men har inte hittat rätt kompanjon (än). Jobbar på dom högre höjderna dvs. som flygvärdinna på ett trevligt bolag. Jag har en obotlig ångest över att bli gammal och skulle önska att jag hade minst 10 liv tillgodo.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar