tisdag 3 november 2009

PRESTON


I dag har jag varit hos Raymon på Preston Hair och fixat mitt hår. Jag vill egentligen inte tipsa om stället eftersom att det är så himla BRA! Man vill ju inte att klipptiderna ska ta slut. För några år sedan dvs. innan jag började gå till Elisabeth och Raymon på Preston så färgade jag håret hos Bobby. Där betalar man mycket för varumärket Bobby och jag kände att det faktiskt inte var värt pengarna. På Preston blir man omhändertagen i 3-4 timmar. Det färgas i olika omgångar, det masseras, det klipps, det fönas, det stylas etc. Mycket bra och trevligt ställe!

För att se extra myndig ut (vilket jag faktiskt har varit i 13 år nu men ändå) så bad jag Raymon fixa en knut och det gjorde han med lite extra finess. Efter det bar det iväg till banken där jag grillades ordentligt men det gick bra. Nu befinner jag mig i en situation där bank och varumärke tror på mig som ägare. Jag tror också på mig själv men jag vet inte om jag tror på all personlig säkerhet som jag måste offra. Det har tillkommit en hel del och jag känner verkligen att jag måste vara 100% säker. Ska träffa ägaren av "varumärket" i morgon. Nu är det dags att börja förhandla! Efter det åker jag iväg och jobbar. Det vill säga om jag fortfarande har ett jobb i morgon. Läsde i DI idag att mitt bolag har sålts för en krona och att ca 200 kommer att sägas upp. Eftersom att vi bara är ca 200 st kvar idag så antar jag att ett varsel väntar. Jag tar det hela med ro.

/Joanna

1 kommentar:

  1. Jag har ju jobbat mycket med företagande som företagsrådgivare på olika banker och ställer gärna upp om du vill bolla något :)

    SvaraRadera