fredag 9 oktober 2009

DIAGNOS-?


Under en period så har jag känt mig så himla hängig. I väntan på att det ska bli bättre så blir det bara sämre. Det kanske är dags att lyda min kropp och ta ett break. Nu ska jag hasta iväg till jobbet. Ikväll väntar fyra flighter. Jag misstänker att jag kan ha flugit någonstans mellan 8 000-10 000 gånger under mitt 30-åriga liv. Inga nödlandningar eller andra otäcka flygrelaterade händelser har inträffat under alla dessa flygningar. Så nu kan ni som är flygrädda pusta ut. Statistik visar ju som alla redan vet att flyget är det "by far" säkraste kommunikationsmedlet. Däremot så finns det andra aspekter i det hela som kan kännas otäckt. Lider man till exempel av klaustrofobi så förstår jag att det trånga flygplanet kan kännas väldigt instängt. Ett tips är att alltid förvarna personalen redan i gaten om man är flygrädd, kanske har just klaustrofobi, är allergisk mon något etc. På så sätt är vi som jobbar ombord redan förberedda och kan ta hand om dig på bästa möjliga sätt.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar