tisdag 13 oktober 2009

TANDEN


Jag GILLAR Folktandvården och min tandläkare Alexandra som jobbar här på Lidingö. Hon har koll på mig när jag försöker smita undan. Handen på hjärtat så har jag försökt smita undan den sista delen av tandlagningen. Men idag på lunchen så fick jag minsann ett "tandsamtal". Tidigare så har jag gått till en prtivat tandläkare i Luleå (Hermelinen). Han förstörde min tand och det är den som jag fortfarande ungefär fyra år senare håller på att behandla. Jag gillar generellt inte att gå till tandläkaren. Det är obehagligt oavsett om det gör ont eller inte. Därav valde jag mot bättre vetande det privata alternativet. Jag fick för mig att det skulle vara mindre traumatiskt med äkta mattor och kristallkronor i taket. I stället fick jag ta del av "löpande band principen". Min tandläkare kunde ha tre patienter samtidigt. Medan en väntade på att bedövningen skulle börja verka så borrade han i den andra och medan denne sedan sköljde munnen så började han borra i den tredjes tand. Ja ungefär så upplevde jag mina tandläkarbesök hos den "privata" tandläkaren. Han måste ha tjänat bra med pengar men jag säger aldrig mer.


/Joanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar