fredag 23 oktober 2009

NÄSTA-STEG

I kväll har jag grubblat på vad mitt nästa steg ska bli om just den här företagssatsningen inte blir av. Är flyget min framtid då och vad är det jag vill? Jag har konstaterat att jag har jobbat på de flesta flygplanstyper som bedriver kommersiell trafik förutom airbus. Det har varit plan som har rymt 50 PAX, 100 PAX, 158 PAX, 365 PAX och 562 PAX (PAX är flygets benämning för passagerare). Det har varit både långflygningar och inrikesflygningar. Destinationerna har varit allt ifrån Arvidsjaur till Venezuela. Befattningarna inom bolagen har varit en del; CC, Senior CC, kabinassistent på HK och In-flight&Catering manager. Jag har langat 562 matbrickor på flygningar till Thailand, haft ett par svåra sjukdomsfall och framför allt ansvarat för säkerheten ombord på en si så där hundratals flygningar. Jag har jobbat ensammen ombord, jag har jobbat i par och jag har jobbat i besättningar upp till 18 st. Nu undrar jag vad är min nästa grej? Jag vet att jag behöver utmaningar men samtidigt så älskar jag det jag gör. Kontakt med människor ger mig positiv energi. Här kommer en bild ifrån ikväll. Jag har lärt känna så många fina barn i dag. Jag tycker att det är modigt att flyga själv när man bara är 6 år gammal. I morgon går jag av i Skellefteå och då åker jag till Luleå för att fira lite födelsedag med kompisar och familj.


/Joanna

1 kommentar:

  1. Tja! Roligt att hitta fler flygfolk ute på diverse bloggar, några piloter från sverige har startat upp en ny hemsida för flight & cabin crew, atc och flygplats personal. Lite likt facebook (funktionsmässigt) tanken är en komplett och global sida enbart för flyget (kommersiell nivå) http://www.apron1.com eller http://www.apronone.com gå in där och bli medlem, och skriv gärna på sidan vad du tycker om idéen!

    SvaraRadera