torsdag 29 oktober 2009

SAABEN-PÅ-BILBESIKTNING

I dag besiktigade jag min gamla SAAB och gissa vad? Jo, den blev godkänd (eller rättare sagt underkänd med 2 fel min ingen ombesiktning krävs). Det är lika chock-artat för mig som för er som har åkt med min bil varje gång den godkänns. Mot bättre vetande så körde jag in bilen på besiktningen på Lidingö när jag precis hade flyttat dit. Jag misstänker att dom inte var vana där med en sådan raritet som min bil. Den fick nämligen en massa anmärkningar och ombesiktning. Dom tre senaste gångerna så har jag beskitigat den i Märsta och där upplever jag att dom är betydligt mer medgörliga och förstår min bil på ett helt annat sätt. Visst, det krävs en massiv charm-offensiv men det är det värt! Jag tror att det kan ha varit bilens sista besiktning. När renoveringen hemma etc. är klar så åker hantverkarbilen på skroten. Nu är jag på hotellet i Skellefteå. Det var -5 grader när vi landade. KALLT!!

/Joanna

1 kommentar:

  1. Hej! Jag tycker det är väldigt trevligt att läsa din blogg som återkommande läsare. Du verkar vara en trevlig och jättesöt tjej, superdriven och självständig, och som är sig själv på ett naturligt och charmigt sätt ;) Med din humor får jag också många goda skratt när jag läser dina blogginlägg. /Lidingö-killen

    SvaraRadera