fredag 30 oktober 2009

FOR-GIRLS-ONLY

Jag går en gång i månaden till Sveriges bästa nagelsalong. Eftersom att jag kallar den för Sveriges bästa så vill jag gärna tipsa Er om den. Jag vet inte om jag kan kalla mig för kundexpert av naglar men min erfarenhet av nagelsalonger är rätt gedigen. Det började så klart under åren som jag bodde i USA och det var ju lite av ett "nagelmecka". Uppe på Söder/Stockholm på Renstiernas gata 26 ligger Nails center professional. Där utför dom både akryl, gele, manikyrer, pedikyrer, fotvård etc. Dom är jätteduktiga och eftersom att dom är en av väldigt få salonger som använder sig (precis som i USA) av elektriska filar så går det snabbt och man slipper dom typiska tjocka akrylnaglarna. Ett nytt set med tex. fransk manikyr (gele) kostar 500 kr och att sedan fylla på dom kostar 300 kr. Det jag värdesätter mest är att man kan ringa samma dag och få en tid. Dessutom tar det bara ca 40 min. På andra salonger där personalen jobbar med vanliga filar kan det ta upp till 2,5 timmar. Vem har tid med det? Numret dit är 0737-649417 eller 08-6410080. Hälsa ifrån mig om ni går dit.



Allt detta för 590 kr (spapedikyr och påfyllning av mina gelenaglar). Dessutom har dom supersköna massagefotöljer som man sitter i under Spapedikyren. Efter eller innan kan man passa på att gå i dom mysiga second hand butikerna på Bondegatan.

/Joanna

1 kommentar:

  1. Jag var fast i nagel meckandet forra aret men har just nu inte ens tid med en timme varannan vecka...sa jag borjade ata pre-natal vitamins och mina egna naglar ar nu super harda och blir lagom langa. Vore ju dock valdigt roliga att ha fransk manikyr pa dem oftare an nar man gar ut da jag slanger pa lite vit farg sjalv. Vad jag dock saknar ar en RIKTIGT bra pedikyr! Varldens skonaste kansla efter...

    Men tack for tipset kommer uppsoka stallet nar jag i Augusti kommer till Stockholm for att ga pa ett brollop... Har du nagot bra forslag pa har salong?
    Froken Elfving

    SvaraRadera